第二春

第二春
December 32nd...and Always
書封作者名: 瑪麗‧邁可
譯者: 李瑛婉

圖書資訊

內外曼: 
外曼
書系編號: 
145
出版時間: 
1983-07-25
5
我的評比:無葉 平均:5 (1 vote)

Blaise Hamilton made her feel like the most desirable woman on earth, no matter if years had passed since her heart had quickened with desire. Inflamed by his warm caresses, Pat soared to heights she'd never imagined, opening herself to emotions she'd thought buried with her late husband. Together they were unbeatable as they worked to build the jet of her late husband's dreams. The passion between Pat and Blaise was unquenchable; their need for one another surpassed the sky-reaching path the plane they were determined would succeed. Time seemed to be running out and yet -- would ALWAYS be long enough?

回應

5
我的評比:5葉

這本書是民國72年出版,距今34年,所以同學有機會看到這本書就看,沒有也不必追書。

我要給這位藍眼男人布萊斯‧漢彌頓最佳暖男獎,因為他等待這位金髮美女佩特麗莎‧柯文敦‧漢彌頓20年,沒有錯整整20年。如何不教人感動,如果佩特的丈夫洛傑即布萊斯的堂哥不死,不就終身不娶了。

20年前兩人在家族舞會中第一次相遇,布萊斯的神采奕奕、目光咄咄、英挺而俊秀的面貌,令佩特疑為童話中令人迷醉的白馬王子或夢幻騎士,他的眼光緊緊盯在她身上,兩人火光電流吱吱作響,但是一陣晴天霹靂傳來,洛傑宣布與佩特訂婚,布萊斯心碎離開不再出現。佩特就結婚生子,丈夫熱愛他的飛機製造公司,直到一年前過世,她繼承公司,發現公司開始虧損,賣掉所有值錢東西,剩一部車和現在住的農莊,婆婆一家人還有自己的一子一女聯合阻礙她經營公司。

就在她40歲生日時,收到20朵嬌艷芬芳的紅色玫瑰,而後布萊斯出現在她的辦公室門前,如同白馬王子要救白雪公主脫離險境一般。布萊斯住進佩特的農場,開始協助她解決公司的難題,兩人忍耐一星期後,總算擺脫一切躓礙,乾柴烈火在一起。最後公司問題解決,婆家不再為難,取得孩子諒解,布萊斯與佩特有情人終成眷屬。

有 0 人投票
這篇評鑑很讚?